Sunday, January 31, 2010

Cinta Adalah Do'a Yang Terindah

Assalamualaikum...
Bismillahirrahmanirrahim...

Ibarat permata aku rasakan, aku hanya punya satu, dan jika kuberikan, aku tak punya apa-apa lagi. Apakah permata itu? permata itu adalah "Cinta".

Cinta yang ku pelajari entah dari negeri mana, Cinta yang lebih indah jika "Cinta itu tidak penah sampai". Kenapa?? kerana dengan kuasanya dia akan terus berkembang dan akan terus menjadi baik dan akan terus sampai pada satu titik yang bernama "keikhlasan".

Jadi siapa selayaknya yang mendapatkan permata itu?? tak lain tak bukan hanya untukNya, dan keranaNya pula, terwujud rasa "Cinta pada makhlukNya", seperti kamu..... Kerana permata itu telah menjadi "mutiara" kini, yang tak pernah habis jika aku berikan, dan tetap selalu ada malah semakin bertambah.

Sahabatku rahimakumullah, Cinta merupakan kurniaan terindah yang Allah berikan kepada kita, maka hadiahkanlah kembali kepadaNya, jika engkau ingin kebaikan untuk dirimu sendiri....

Jika engkau sudah punya "Cinta" tersebut, engkau telah punya "Kunci" untuk mengharungi kehidupan ini. Kerana hakikat dirimu hanyalah seorang hamba "yang Harus Punya Cinta Sejati Pada Tuannya".

Dan jika engkau mencintai seseorang janganlah secinta-cintanya, kerana boleh jadi suatu ketika dia akan menjadi musuh bagimu, dan jika engkau membenci seseorang, sewajarnyalah saja kerana, boleh jadi suatu ketika dia akan menjadi shabatmu.

Cintailah seseorang kerana Allah SWT, niscaya engkau tidak akan pernah merasa kecewa! Kerana sesunggungnya memberi itu lebih indah, berharga dan mulia (di mata Allah) daripada menerima!!!

Allah sangat menyayangimu... Dia akan menjagamu jika engkau semua selalu mengingatNya dalam setiap detak janting, denyut nadi, dan hembusan nafasmu... InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment