Wednesday, June 16, 2010

SENDIRI~~

Assalamualaikum...
Bismillahirrahmanirrahim...

Terkadang aku merasakan sangat susah untuk berdiri sendirian di dalam dunia ini. Segala yang kita lakukan perlu melibatkan orang lain. Walaupon benda yang kita lakukan itu sebenarnya adalah untuk diri kita sendiri, tetapi tidak bayak sedikit pasti akan melibatkan orang lain walau hanya perasaan meraka.

So, aku boleh buat hypothesis kehidupan kita sebenarnya sangat bergantung kepada orang lain, baik kepada ibu bapa kita, rakan2, saudara mara, kekasih, termasuklah orang yang sebenarnya tidak kita kenali.

Tapi bagi aku, walau seramai mana orang yang ada di sekeliling kita, tetapi secara fittrah nya kita adalah sendirian.........

Hidup ini sendirian,
Walau berapa banyak rakan yang dipunyai.

Hidup ini sendirian,
Walau seramai mana adik-beradik mu.

Hidup ini sendirian,
Walau disisi mu sentiasa ada Ibu Bapa yang menjaga.

Hidup ini sendirian,
Walau kasih dari kekasih mu tidak bertepi.

Hidup ini sendirian,
Tika kau sendiri menahan sakit,
Tika kau sendiri berdepan dengan rasa malu,
Tika kau sendiri merasa hangatnya ari mata mu ketika menitis ke pipi,
Tika kau sendiri menempuh getar didada,
Tika kau sendiri terbaring diliang lahad,
Dan tika kau sendiri pergi bertemu yang MAHA ESA......


NOTAKAKI: kadang2 aku pon kene sorang2 gak tgk bola.. coz membe2 aku tak minat bola..( knp la spain boleh kalah plak mlm nie, memang takde luck la.... nie mesti ade yg main bola tak mandie, tuh yg tak menang tuh) n kpd semue peminat bola... selamat menonton bola.... (~_^)V

No comments:

Post a Comment